marți, 17 august 2010

Mix FM ma urmareste din trecut - audio

Sponsori:

N-am murit. Din pacate am fost un pic prea prins in ultimele doua zile ca sa mai fiu in stare sa scriu ceva. Revin acum in forta. Aseara am fost invitatul unei emisiuni la Radio Lynx. Era vorba despre inchiderea sau apropiata inchidere a postului de radio Realitatea FM si plecarea din Realitatea Media a lui Robert Turcescu. Am fost primul invitat prin telefon, a fost si Robert si au mai fost unii si altii. Pentru cine nu stie sau nu intuieste, eu am ocupat o oarecare functie de conducere la Mix FM, primul post de radio de stiri din Romania, care s-a inchis si el acum vreo 2 ani... Tema emisiunii - mai merita sa faci un radio de stiri in tarisoara noastra??

O poza de la inceputurile Mix FM

Catalin, realizatorul, pe care-l cunosteam si fusesem coleg cu el mi-a acordat 10 minute pentru interventie. S-au spus niste lucruri. Am spus si eu niste lucruri insa ce n-am apucat sa spun o sa inchei aici. Sau unele din ele ca nu vreau sa ma lungesc nici pe blog. Mai intai uite un extras audio cu ce-a fost, sa zic, mai important din interventia mea.



Sigur ca ce-am spus sus e foarte adevarat insa problema e un pic si mai complexa. La presiunile economice se mai adauga uneori si cele politice. Grupurile de interese, baietii smecheri isi fac inca bine treaba in tarisoara noastra. Daca nu ai un spate bazat sunt mari sanse sa fii doborat in cele din urma daca nu corespunzi cu ce trebuie.

Mai este si problema publicului romanesc care nu te accepta asa usor. E obisnuit cu tabloidul pe care, din pacate, trebuie sa i-l dai oricat de elitist te-ai dori tu ca post.

Mai era problema in care exista foarte putini profesionisti reali pe piata radio de la noi. Radio, retine. Multi se pricep la televiziune destul de bine insa la radio mai putin. Iar cele doua genuri se aseamana in multe privinte insa se si difera in cele esentiale.

Astea erau o parte din restul motivelor pentru care nu se prea merita sa-ti faci un radio de stiri. Pe de alta parte exista suficiente motive in favoarea unei astfel de investitii.

Alea in care publicul are nevoie de stiri de calitate. Si cand spun de calitate ma refer la stirile facute cu cap, la emisia facuta cu cap, pe specificul romanilor. Daca vii cu o reteta de afara ai foarte putine sanse sa mearga aici. De-aia cine se baga la asa ceva trebuie sa stie si presa foarte bine dar si un pic de socio-psihologie pentru a-i intelege repede pe cei carora li se adreseaza.

O reuniune MIX FM mai recenta, la vreo doi ani de la desfiintare

Spuneam de tabloid. Cred ca e bine sa-i dai omului si cancanuri. Eu nu sunt impotriva la asta. Dar si alea se pot face cu cap si nu cu chilotzi murdari pe sfoara de rufe. Uite exemplul Anti-Plicti. E un blog de divertisment insa nu e vulgar, nu vorbeste despre pozitiile in care face sex Andreea Marin si Stefan Banica si totusi e citit.

Semn ca si-a gasit o oarecare nisa de oameni inteligenti si decenti (sunt din ce in ce mai convins ca asta e un public masiv al Anti-Plicti) care apreciaza... stiu ei mai bine ce apreciaza :) Deci se poate, asta e ideea.

Mai sunt multe, multe de povestit pe tema asta. Nu vreau s-o lungesc. Timpul costa banii mei si-ai tai asa ca n-o mai lungim, cel putin acum. Un lucru mai vreau sa-ti spun - mi se rupe sufletul cand aud ca se mai inchide un radio, mai ales de stiri. Stiu ce inseamna pentru angajati, pentru conducere si pentru toata lumea... Pacat si pacat pentru tot ce se investeste in asa ceva, mai ales pe parte umana... Asta e viata, mergem mai departe. Cel mai tare rezista... :)


Vezi si:
- Intalnire peste ani, Radio Mix FM. Poze si ceva audio
- Ipocrizia lui Robert Turcescu
.\
Twitter
Facebook

0 Pareri. Comenteaza:

Trimiteți un comentariu