sâmbătă, 14 august 2010

Cum mai fraierim romanii

Sponsori:

Ieri m-am simtit marinimos si m-am oprit sa ascult ofertele unui agent comercial al unei banci. Omul facea reclama la produsele bancii carei n-o sai dau numele ca sa-i nu-i creez prejudicii aiurea. Si avea el mai multe produse, intre care eu am ciulit un pic urechile la un card. Un card de cumparaturi sau asa ceva, pe care banca iti punea trei salarii de-ale tale. Si, faza tare e acolo unde tu, daca iti bagi mana pana la cot in bani dar ii restitui in 50 si ceva de zile, nu-ti percep dobanda.

Ok, oricat de obosit eram ieri, tot am avut nervi sa-i pun urmatoarea intrebare tanarului nostru viitor bancher. Amice, pai daca eu restitui banii la timp, banca imi da mie bani gratis??? Ca asa se intelege... Si institutia ta ce castiga la faza asta???

Stii ce mi-a raspuns?? Ceva care m-a lasat tamp. Zice asa: sa stiti ca sunt multi cei care nu se incadreaza in termen si nu-si platesc ratele la timp. Si din dobanda si comisionul ala se justifica banii astia si cardul cu pricina...

N-o sa fac o analiza economica detaliata. Doar o sa decodez un pic ce-a zis baiatul. Cuvintele de mai sus se traduc asa: banca mizeaza pe faptul ca romanii sunt fraieri si loseri si nu-si vor plati banii la timp. Banca se roaga si isi doreste ca amarastenii sa nu se incadreze in termen ca sa le ia lovelele.

Mai ai nevoie de vreo dovada ca in tara asta ne fraierim unii pe altii?? Cei care fraieresc ca mai mult se si imbogatesc... :) De la un numar in sus de fraieri cred ca poti sa devii chiar bancher...

Vezi si:
- Senzational!! Banca Nationala tipareste o noua moneda
- La ce-ti mai trebuie bani...
.
Twitter
Facebook

1 Pareri. Comenteaza:

VictorCh spunea...

Banca intr-adevar PE ASTA mizeaza - da' nu-i nevoie sa se roage si sa-si doreasca, doleanta ii este indeplinita inainte de a fi fost formulata (sau macar constientizata): romanii nu au educatie financiara si rezultatul este ca au obiceiul "sa muste mai mult decat pot mesteca" - dovada numarul mare de credite ale caror rate "din start" nici nu incepusera sa fie restituite cu o oarecare (cat-de-cat) regularitate.

Trimiteți un comentariu