Sponsori:
Se intampla in Filipine, o tara care se pare este cel putin la fel de originala ca si Romanica noastra. Daca la noi au aparut microbuzele, care fura la greu calatorii cailor ferate, la ei au aparut niste paraziti si mai paraziti care folosesc intr-un mod barbar sinele de cale ferata. Deci care e treaba? Au construit un fel de carucioare cu care transporta oamenii de la un capat la altul al capitalei Manilla. Pe sinele pe care trec trenurile, evident. Carucioarele sunt facute din bambus, deci foarte usoare, pentru ca atunci cand trece trenul, calatorii sa sara laoparte iar patronul sa-si poata lua naibii jucaria sa n-o calce locomotiva :))
Nu ca e dragut? Si eu cand eram mai mic ma gandeam sa bag semnal de boxe audio prin firele Romtelecom iar un amic sa stea la el acasa si sa receptioneze semnalul la sculele lui audio. A ramas doar la stadiul de proiect... Oare ar fi mers? Probabil ca nu dar ramane si asta una dintre ideile geniale pe care le-a avut de-a lungul vremii poporul roman :)))
Vezi si:
- Numai in Romania - video
- Cum parlesc tiganii porcul la protap - video
.
4 Pareri. Comenteaza:
oooo,ce inventivitate...si exact asa vom ajunge si noi,la cum merge tara asta!e cazul sa-mi dau comanda de o "scula" din aia de vreau sa ajung in N Moldovei,la cat costa un bilet de tren....oricum e mai bine cu trocarica aia...aer curat...si alte alea...loool
Exemplu de inventivitate ultrasimplista (deci cu atat mai meritorie si mai pe larg aplicabila folosind doar tehnologie elementara).
"...folosesc intr-un mod barbar sinele de cale ferata"?
Cu exceptia faptului ca se folosesc fara invoirea proprietarului de investitia facuta pe cheltuiala acestuia, CE-i "barbar" in aceasta exploatare? Practic vorbind, sine atat de "grele" (destinate unei exploatari atat de intensive) nu s-ar resimti nici dupa un mileniu de circulatie neintrerupta a unor asemenea "jucarele", probabil ca acestea n-ar reusi nici macar sa impiedice ruginirea accelerata a sinelor (cu exceptia unor "dâre" neinsemnate de pe suprafata activa si de pe cea de reazem suplimentar (laterala) a caii de rulare)...
@ doaroDIANA - chiar iti recomand sa-ti deschizi si o afacere pe tema asta... eu iti asigur promovarea :) facem un joint venture? :)
@ victor - eu o vad ca si cand ai intra noaptea intr-o fabrica de paine si ai face propria paine. noaptea oricum fabrica sta degeaba deci, teoretic, nu deranjezi pe nimeni. poate gresesc :)
Similitudinea este oarecum corecta, sub rezerva catorva diferente fundamentale:
- calea ferata nu sta incuiata si pe o proprietate privata, ci este o investitie care sta deschisa pe domeniul public
- cu vehicolele respective vin "prestatorii" de acasa, nu le folosesc pe cele ale cailor ferate, si tot ei personal asigura si "forta motrice" propulsoare, deci nu consuma energie de la investitor pe care sa nu o plateasca
- dupa cum descrisesem pe larg in comentariul precedent utilizarea de catre ei in acest fel a caii ferate nici nu provoaca macar uzura cat-de-cat sensibila, evaluabila, a investitiei, nici nu exista riscul ca ei sa deterioreze (defecteze) vreun utilaj - prin folosinta de catre ei a sinelor perioada de exploatare a acestora nu se diminueaza, nu le este consumat din "timpul normat de exploatare"
In concluzie, FAPTIC investitorul nu este privat CU NIMIC de fructificarea investitiei sale, si acesti "hackeri" nici nu ii utilizeaza restul infrastructurii (sisteme de comunicatie, de alarma si semnalizare, personal uman, etc) si nici nu ii ocazioneaza cheltuieli suplimentare de intretinere/reparatii/exploatare, ci doar folosesc fara permisiune o investitie initiala pe care nu o deranjeaza cu nimic, vina acestora fiind doar ca ei castiga fara sa fi participat la investitie. (TARE ma indoiesc ca acestia ar face concurenta neloiala respectivei companii de cai ferate "rapindu-le" calatorii, cel mai probabil este ca ei asigura transport ieftin de mica anvergura si pe distante mici si minuscule, pe cand caile ferate "presteaza" in masa pe distante medii si mari spre enorme (comparativ).
Din acest pdv nici nu incape comparatie cu concurenta reala facuta la noi CFR-ului de companiile rutiere de transport persoane. (Ar putea fi eventual oarecum comparabil cu cazul vreunui ipotetic privat care ar transporta cu carucior de mana (sau cu caruta) cativa pasageri de la un cartier la altul (sau intre sate vecine), desi acesta nu ar folosi infrastructura (sinele) CFR-ului.)
Trimiteți un comentariu