marți, 23 martie 2010

De ce imi este draga Romania

Sponsori:

Pentru ca e vie.
Pentru ca ii inteleg limba perfect.
Pentru ca romanilor pot sa le spun acelasi lucru intr-o mie de feluri si sunt mari sanse sa-l inteleaga de fiecare data.
Pentru ca e acasa.
Pentru ca o inteleg.
Pentru ca aici prietenii sunt mai... prieteni.
Pentru ca fetele sunt elegante chiar si in trening.
Pentru ca se fumeaza in baruri.
Pentru ca aici injuraturile chiar sunt injuraturi :)
Etc, etc.

Am revenit de la Bruxelles cum am apucat sa spun deja. Eram curios de reactia mea la cenushiul de pe strazi. Dar nu. Reactia a fost una pozitiva, de drag si intelegere. Singurul lucru care m-a deranjat a fost praful pe care l-am vazut azi la o intersectie. In rest, e bine.

Om vedea zilele urmatoare. Parca sunt totusi un pic mai lent... Mi-au disparut din instinctele de supravietuire specifice locului dar sunt sigur ca vor reveni in cateva zile.

Da, imi este draga Romania. Mi-a fost dor sa revin si as vrea sa le spun tuturor care tanjesc dupa Occident, ca acolo nu umbla cainii cu colaci in coada. In primul rand vei fi mereu un outlander pentru ei. Un outlander care mai vine si din Romania, tara care are atatia cersetori tigani pe-acolo pe strazi.

Eu personal nu am avut un complex in sensul asta. Nu arat chiar ca ultimul cocalar iar ei sunt suficient de politicosi si dezghetati, majoritatea, ca sa nu puna boticul chiar la orice.

Dar sunt sanse sa mai si strambe din nas. Gandeste-te ca si tu ai stramba din nas la un negru sau la un albanez, nu? Daca nu chiar la un moldovean de peste Prut, poate, nu? :)

Aici sunt ai mei. Aici sunteti voi. Romania nu e perfecta. E departe de a fi perfecta. Acest post este unul usor patetic. Dar nu vreau sa scriu opinii obiective. Iar asta tocmai este una din cele subiective. Asta e parerea mea.

Habar n-am daca puteam ramane acolo. Puteam daca ma chinuiam un pic. Un pic. Daca mi-as fi propus asta... Deci nu critic strugurii pentru ca nu pot ajunge la ei. Occidentul e frumos. Corect. Te simti ca in statiune acolo, la orice ora din zi si din noapte. Doar ca astazi am chef sa fiu subiectiv :)


Vezi si:
- Romania... :) - poze
- Romania. Poze din tara mea...
.
Twitter
Facebook

1 Pareri. Comenteaza:

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Bine ai revenit!!!

Trimiteți un comentariu