joi, 24 decembrie 2009

A venit si ceata – video

Sponsori:

E un moment de care-mi amintesc de cand eram micutz. Au fost si ani (multi) in care nu s-a mai pastrat obiceiul asta. Majoritatea tinerilor pleca la oras si isi cam baga picioarele in traditii. Ei bine, anul asta 6 flacai vanjosi s-au organizat frumos si au pus-o de-o ceata.

Povesteam si ieri aici ce mai stiu si eu despre ceata. Ideea e ca astia 6 tineri pleaca de acasa timp de doua-trei saptamani, stau la o gazda si… ma rog, pastreaza traditiile. Observi ticul meu cu “pastreaza traditiile”. Pai altceva nu stiu sa-ti spun decat ca “pastreaza traditiile”. Adica inafara de faptul ca beau si mananca si sparg geamurile casei pe unde stau (caz real) nu stiu exact care e menirea lor. Ea exista, doar ca imi scapa mie momentan. Poate ma ajutati careva…

Dar acum pe bune, e frumos sa-i vezi asa falnici cum sunt si cum, clar, erau si stramosii nostri. Nu stiu in ce masura cred in ceea ce fac, dar te asigur ca ceata e un obicei pastrat de sute de ani. Costumele si melodia pe care o canta sunt f.f. vechi. Uitate la cojoacele lor. Se vede pe ele ca au cel putin 100 de ani... Oricum, tu ca privitor te simti foarte bine vazandu-i.

Eu ma misc la traditiile adevarate. A fost si cazul acum. Mi-a amintit de copilarie. Stii, te gandesti ca vezi o chestie care a supravietuit si comunismului si fascismului si crizelor si multor altele. O chestie pe care o vedeau si bunicii nostri cand erau copii. Dar hai sa nu devenim si mai patetici de atat. Se duce oricum dracului in cativa ani :) Enjoy si clipul si Craciun Fericit tuturor!!!





Vezi si:
- Romania, asa cum, din pacate, nu mai prea e... - poze
- Romania. Poze din tara mea...
.
Twitter
Facebook

0 Pareri. Comenteaza:

Trimiteți un comentariu