marți, 28 aprilie 2009

Genial!! Dincolo de DEX exista "dictionarul urban"

Sponsori:

Sunt foarte incantat de descoperirea facuta!! Cineva m-a indrumat spre dictionarul asta urban, de care m-am dezlipit cu greu, asta dupa ce am trecut in revista cateva zeci de cuvinte si definitii. Ce zici? Nu-i asa ca e cel mai tare!! Hai sa ne distram un pic intelectualo-manelistic, inainte sa-ti spun linkul spre el...

Stiai ca daca "ai scame in sange" inseamna ca te dai ranit, inventezi scuze pentru ceva?? "Cap de creta" e nimeni altul decat politistul iar "noroi in poarta" se cheama acea perioada a femeii, ma-ntelegi... Nu degeaba am scris-o pe cea din urma, pentru ca atentie, multe din cuvinte au un continut explicit. "Pasionatii" pot ramane uimiti cate expresii exista pentru cuvintele alea... stii tu care...

Dupa cum spun chiar autorii:
123urban este o colectie de termeni si expresii care, desi nu si-au gasit locul in dictionarele traditionale, umbla libere si nestingherite in limbajul colocvial. E de datoria noastră (si a voastra) să continuam de unde a lasat Academia.
Limba romana, iata, e vie, nu sta pe loc... dimpotriva... In concluzie, ma bucur ca cititorii Anti-Plicti au decis sa nu mai parcheze delfinul macar cateva minute si sa fie antena la acest blog. Sunt convins ca ei nu cresc porumb in balcon, si nu trebuie ca eu sa misc din urechi pentru a reveni si alta data... Sper ca articolele de fata sa fie suficient de bengoase pentru ca ca oamenii sa se se focuseze si sa nu fie nevoiti sa rada ca broasca la grebla de caterinca de pe aici... Iar daca nu e asa, sper sa nu fi chiar atat de romulan sau oagar si sa mi-o spui in fata...

Pentru traducere si tot dictionarul urban vezi AICI.


Vezi si:
- Muncitorii intelectuali - video
- Ceva dragut. Harta monumentelor din Bucuresti
>
Twitter
Facebook

2 Pareri. Comenteaza:

Diana spunea...

Cica n-am putut sa intru, avea noroi in poarta! :))))))))
sau a da maimuta la dresat, doamnee ce e pe acolo, nu iti vine sa crezi. De exemplele date ce sa mai zic? Intr`adevar, sunt care le folosim si noi zi de zi, dar sunt multe ce nu am auzit de ele pana acum:)
Insa expresia "a fi moldovean", tradusa ca "a fi taran, a fi necioplit", trebuie sa recunosc ca m-a intristat nitel.off rasismul asta:)

Cippy (Anti-Plicti) spunea...

da. stii ce am observat? ca majoritatea expresiilor, oricat de grobiene sau vulgare, sunt extrem de inteligente. combinatiile de cuvinte sunt cat se poate de neasteptate si inspirate rau. si deloc la intamplare, mi se pare. adica "noroi in poarta", "iti curge pamant din buletin", "ca broasca in polizor", etc, etc. raman la concluzia ca romanii sunt un popor inteligent. iar moldovenii sunt la fel de romani ca ardelenii sau dobrogenii ;)

Trimiteți un comentariu