duminică, 12 septembrie 2010

Cum ar fi fost sa mergem la Oscar cu un film unguresc?

Sponsori:

Ce sa-ti spun? Ca suntem o natie defecta? Ca ungurii ne dau iar clasa? Ca promoveaza valorile indiferent de natie sau limba? Ca se comporta firesc? Fii atent! Poate ai aflat, Ungaria a decis sa trimita la premiile Oscar un film care este este format 80 la suta din actori romani (potrivit Antena 3). Cu Oana Pellea, Mihai Constantin sau Florin Piersic Jr. Ii zice Bibliotheque Pascal, e si in limba romana (alaturi de ceva engleza si ungara) si joaca in el deci o carutza de actori romani. E regizat de un ungur si in mod evident finantat in tara vecina. Si in mod incredibil, pentru romanul veritabil care sunt, e propus de Ungaria pentru categoria "cel mai bun film strain" pentru Oscarurile din 2011.

Pe scurt, filmul spune povestea Monei Paparu, cetatean roman de origine maghiara. Asta face un copil cu unu' intr-o noapte la mare, se naste o fetitza si dupa trei ani se intalneste cu tac-so. Si asta o duce in Germania si-o vinde si-o face prostituata si tot asa. Cica filmul ar fi de fapt despre cliseele Occidentului.

"Noi nu ne vindem tara!"

Ma rog, filmul putea fi si romanesc ca si noi tot de-astea facem. Desi, uitandu-ma pe trailer (vezi jos) il vad destul de relaxat si proaspat facut din punct de vedere tehnic si nu numai. Insa noi nu am fi nominalizat NICIODATA un film atat de ne-romanesc, cu atat mai putin un film unguresc. De ce? Pentru ca "noi suntem romani", "noi nu ne vindem tara", "moarte Ungariei" si tot asa. Sper c-ai remarcat ghilimelele si ironia din cele spuse mai devreme. La noi ar fi fost isterie. Ar fi vuit presa mai ceva decat in cazul Vantu. Iti poti inchipui si singur.

Ungaria insa nu. E o tara relaxata, cel putin daca ne luam dupa decizia asta. Imi amintesc de o alta situatie in care vecinii m-au umplut de respect. Cand a murit handbalistul nostru Marian Cozma. Ungurii ne-au dat iar clasa, aducand tone de lumanari, facandu-l pe sportivul roman un adevarat erou.

E posibil in Romania de-astea? Din pacate nu in Romania pe care o cunosc eu si nu acum. Poate peste multi, multi ani... Romania ARE farmecul ei si ce-am spus mai sus nu inseamna ca nu-mi iubesc tara... O iubesc tocmai pentru ca am reusit s-o cunosc :)

Minimul lucru pe care pot sa-l fac si eu, e sa-ti pun un clip cu trailerul filmului.



Vezi si:
- Inception.Filmul... Sau de ce mi-e frica sa mai dorm
- Actori frumosi care s-au uratit de dragul artei - poze
.
Twitter
Facebook

1 Pareri. Comenteaza:

VictorCh spunea...

Bravo lor!
La toata evolutia intregii situatii cu Cozma am fost SI EU uimit, intai de cat de corecta, de ponderata si de calmanta, de linistitoare a fost reactia tatalui sportivului (cand a calmat "mintile infierbantate" din acea localitate ca sa nu declanseze pogrom impotriva tiganimii), si apoi de... corectitudinea (neasteptata pt mine) a comportarii (parca a intregii societati maghiare) in acea imprejurare.

Trimiteți un comentariu