joi, 6 mai 2010

Masurile lui Base - cel slab o ia mereu in bot

Sponsori:

Nu o sa fac o analiza economica profunda a drasticelor masuri tocmai anuntate de presedintele nostru drag. O sa spun doar niste chestii tangentiale. Trebuie sa le spun ca ma dor, chiar daca, probabil, nu voi fi direct afectat de cele decise. Se intampla totusi in tara mea...

Hai totusi sa fim bine intelesi din capul locului. Sigur ca, pana la urma, e bine ca nu s-a decis cresterea TVA sau a cotei unice de impozitare. Mai ales aia cu TVA-ul ar fi dus la scumpiri in lantz... la haos fiscal si in cele din urma social...

Dar totusi, sa tai pensiile batranilor cu 15 % mi se pare o decizie dureroasa pentru mosi si babe. Saracii, pe astia nu-i apara nimeni. Sunt cei mai vulnerabili. Odata ca sunt saraci, vai de capul lor, da' mai sunt si fara aparare. E ca in viata - ii dai in bot celui care nu riposteaza.

Apoi sunt destul de convins ca unul din altele motive pentru care presedintele si premierul nu s-au atins de mediul privat, prin deciziile lor, este cel care tine de media, de presa. Poate nu e motivul central, habar n-am dar zic si eu...

Oricum presa privata este cea care conteaza in tara asta, are gura mare si influenteaza masele... Si foarte bine ca e asa. Deci de-aia cred ca sunt si ratiuni subiective care au dus la deciziile astea... In ajutorul celor tocmai spuse aduc un editorial de zilele trecute, scris de Mircea Marian, care spune ca Boc isi ia o mare parte din decizii in functie de cine si cum il critica la televizor.

Rahatul a lovit ventilatorul

Una peste alta, Mircea Badea a avut dreptate. Inca odata. Ne ducem incet-incet pe copca. Scadenta unei guvernari imbecile a venit. Probabil o fi doar inceputul... Spunea serile trecute acelasi Mircea Badea... zicea - frate voi vedeti, in Guvernul Boc, vreun ministru... sau pe seful Executivului... in stare sa faca vreo strategie??? Sa elaboreze gandiri pe termen mediu si lung??? Era o intrebare retorica, la care raspunsul este evident nu.

Asa ca ma intreb in mod firesc. Cum dracu' iesim noi din rahatul asta?? Daca a fost nevoie de masuri atat de drastice - minus 25% la salarii, 15% la pensii si tot atata la somaj, inseamna ca rahatul a lovit deja ventilatorul... E groasa...

Problema, inca odata, nu e ca s-au luat deciziile astea... sistemul bugetar este intr-adevar stufos si ineficient in mare parte... Problema nu e nici macar ca de ce abia acum... Problema e ca nu ii vad pe astia scotandu-ne din criza... Asta e problema mea... Si asta a fost dintotdeauna si acum si inainte de alegeri si mereu... Acum pot s-o spun linistit ca chiar nu mai avem alegeri curand... Nu stiu altii ce ar fi facut dar pe astia i-am vazut deja 5 ani... Oricum, uite ce cred eu ca se va intampla cu ei :)

Si mai nasol e ca tara asta NU produce NIMIC. Doar o freaca si consuma... acum banii de la FMI. Asta am mai scris-o si cu alte ocazii. Astia daca ar conduce o firma, ar da faliment intr-o jumatate de an... Pentru ca nu pun banii sa produca, sa faca pui, ca intr-o economie reala... doar ii papa... De ce nu suntem foarte tari la absorbtia de fonduri europene?? Pentru ca de-acolo nu se poate fura...

Trebuie sa inchei intr-o nota optimista, caci suntem Anti-Plicti aici... Deci... Hm... Ma gandesc... De bine de rau, economia privata merge... Romanul e inventiv si a gasit mereu solutii. Proprii daca nu colective. Mai avem un Isarescu in tara asta care vegheaza... Mai suntem si-n UE si de bine de rau vom creste cu valul...

A, si oricum peste doua zile vom uita si ne vom obisnui si cu asta... Sau, si mai plauzibil, vor fabrica astia un ditamai scandalaul de ne vor mai aburi odata... Nu stiu, isi va pune Elena Udrea botox in buze... sau gasesc ei ceva... Trust me... Oricum vom fi fericiti din nou si vom asculta din nou manele ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat... Asadar, pregatiti berile :)


Vezi si:
- Problemele Romaniei sunt altele decat cele care sunt
- De ce nu mai am poze cu Emil Boc
.
Twitter
Facebook

2 Pareri. Comenteaza:

Dili spunea...

Nu stiu, eu am vaga senzatie ca e prima oara cand nu ne mai vine sa facem haz de necaz, e prea mult. Si cand romanul nu-si mai simte painea la gura si circul accesibil la tv - e trist. Eu sunt bugetar, intr-o magaoaie care se doreste dusa de rapa voit, parintii mi-s bugetari; ok, o sa ma orientez catre privati cumva, dar sunt 100% sigura ca vine si randul tva-ului anii urmatori. Si statul? Mai da cineva doi bani pe ce reprezinta? Nu cred.
Una peste alta e prea trist, cu oricate manifestatiui si greve ar incepe - ma indoiesc ca vocea boborului va fi mai presus decat vocea femeista. E rau-rau. Rau.

Cippy (Anti-Plicti) spunea...

eu am purtat de multe ori discutia urmatoare - sunt de parere ca nu e vina oamenilor ca lucreaza la stat. statul inseamna tara. oamenii sunt ai tarii. sunt total impotriva oricaror masuri de genul asta, inclusiv concedieri. pentru simplul motiv ca a face de-astea oamenilor de la stat e ca si cum i-ai da afara din tara. nu stiu daca am explicat prea bine dar ideea e ca bugetarii inseamna tzara. dai in ei, dai in tara, parerea mea...

Trimiteți un comentariu