joi, 4 martie 2010

Fotbal si cultura. Crezi ca se poate asa ceva? - poze

Sponsori:

Ma, se poate. Nu mica mi-a fost mirarea cand am intrat in sediul expozitiei sa vad o atmosfera cum nu ma asteptam. Adica ce poti sa astepti de la o expozitie despre fotbal, nu? Ei bine, nu. Am petrecut mai bine de o ora inauntru si efectiv ceea ce vedeai acolo te transpunea, sincer, intr-o alta lume. Inainte sa continui cu barbile, trebuie sa-ti spun ca locul trebii asteia nu a fost Bruxelles, ci Charleroi, un oras in apropiere de Bruxelles. No, si vorbind cu unul din organizatori, i-am spus ca vin din tara lui Hagi. Evident stia de Hagi dar surpriza surprizelor a fost aia in care il cunostea pe Camataru. Stii cine e Camataru, nu? Un jucator bunicel al anilor '90 care a jucat si la... exact, echipa din Charleroi. Deci uite ce mica e lumea.

Poza de sus reprezinta exponatul care mi-a placut cel mai mult. Pantofi de dama cu crampoane. Wow. Mindblowing un pic... Urmeaza un alt exponat care mi-a facut pielea gainii. Este o poarta, o plasa sau un fel de hamac si mingi in el. E facuta de un artist african si tine-te bine ce reprezinta. Reprezinta copiii din Africa care sunt impinsi sa joace fotbal pentru a ajunge vedete prin Europa. Doar ca f. putini dintre ei ajung asa, restul raman mediocri asa cum erau si mingile din hamac.

Ce mai avem? Pai mai avem jos o galerie foto cu fotbalisti celebri. Ce e interesant la galeria asta e ca pozele au fost facut nu inainte de meci ci dupa meci.

Avem aici o minge facuta din servetele de hartie. Serviettes, cum le spun francezii :)

Si o minge din marmura pura. Titlul lucrarii - break a leg :)

Il avem aici pe autorul majoritatii lucrarilor, intervievat de Joana. Joana lucreaza la RFI (Radio France International) locul unde prestez si eu luna asta si am mers impreuna la expozitia asta. Este o fata extraordinara si ne intelegem bine in toate limbile pamantului :) Jo mi-a dat ok-ul sa pun si eu o intrebare. L-am intrebat daca vrea cumva sa promoveze non-violenta in fotbal prin expozitia asta, asa cum mi s-a parut mie. N-a dat raspunsul pe care il asteptam (adica n-a fost un da prea hotarat) asa ca nu mai insist :) Nu ca era frumos sa spuna da?? :)

In continuare alte parti ale expozitiei. De mentionat ca avea si o componenta video interesanta. Cu imagini din meciuri. Si o componenta audio, caci se auzeau pe acolo diverse injuraturi in limbi straine (asa cum fac fanii in tribune).



O poarta care il loc de plasa avea un fel de vitralii.


Aici a fost un alt moment impresionant. Era o incapere intunecoasa cu doua ecrane video gigantice. Il aratau pe Zidane pe un fundal de muzica relativ calma. Crea o atmosfera aparte.



Haha, cred ca asta e cea mai lunga minge din lume

Joana luand niste sunete de ambianta

Nu stiu daca artistilor nostri le-ar da prin cap sa faca asa ceva. Ma rog, cred ca le da si lor prin cap dar alte alea... Charleroi, orasul, cica e unul destul de periculos. Nu nu s-a intamplat nimic doar ca, am lasat totusi, ca masura de precautie, portofelul la birou :) A, si a mai fost o faza in care a venit un negru sa-mi ceara o tigara. Azi n-am avut chef sa-i dau. Joana s-a amuzat un pic pentru ca inteleg ca nu se prea practica sa-i refuzi pe astia care cer... Am intrebat-o daca de frica sau din politete. A zis ca din politete. Lasa, m-am gandit eu, ca-n Romania merge si asa :))

.

Twitter
Facebook

1 Pareri. Comenteaza:

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Ce mia placut de aici a fost ca "va intelegeti bine in toate limbile pamantului"!buna asta.. hahaha

Trimiteți un comentariu