duminică, 20 decembrie 2009

Am vazut Avatar, filmul. Pacat ca nu mai sunt copil...

Sponsori:

Daca as fi fost copil, m-as fi bucurat ca un copil la minunatia de efecte speciale pe care e in stare filmul asta, Avatar, sa le aiba... Asa m-am bucurat ca un adult care, deh, vede el efecte speciale destule in Romania de zi cu zi... Dar nu, chiar cred ca cele peste 500 de milioane dolari bagate in fundul filmului astuia (intre care peste 200 in efecte speciale) au facut toti banii. Nu degeaba e cel mai scump film din istorie.

L-am vazut la Cinema Pro, in varianta 3D. A fost cu ocazia asta si primul 3D pe care, spre rusinea mea, abia acu' ce-l vazui. Superb, spectaculos, incredibil pe alocuri, thrilling, exciting, mirobolant. Cam astea ar fi cuvintele despre partea tehnica a filmului. O parte tehnica in care jungla de pe planeta Pandora se vede in fiecare detaliu. Iti vine sa pui mana pe fluturasi, pe flori, pe frunze, pe copaci. Detaliile, culorile... te orbesc si te lasa tamp. Daca sunt un pic incoerent, e pentru ca inca sunt tamp :)

Dupa ce am rezolvat-o cu ridicatul ochelarilor 3D sa ma conving ca ce vad nu e chiar real, cele aproape 3 ore ale filmul te fura pur si simplu. La fel si personajele animate, care par cat se poate de reale. Eu chiar m-am indragostit un pic de fata din film, Neytiri, simpatica foooc :) Desi, daca tot e digitala, puteau sa-i faca un pic sanii mai mari... Cu drag and drop sau cu o pensula electronica se rezolva foarte usor :))

Ma rog, si povestea filmului e una suficient de interesanta si captivanta. Emotionanta pe alocuri... Ti-o spune asta unu' care are un blog de divertisment, de fun si care nu se emotioneaza el cu una cu doua...

Dar care-i de fapt treaba? Pai niste pamanteni de-ai nostri, perversi, lacomi si usor agresivi, vor sa se duca pe planeta asta Pandora, ca sa ia o bogatie de-a locului, de-acolo. Doar ca acolo vietuiescu niste humanoizi ceva mai mari ca noi si albastri care trebuie convinsi sa dea de buna voie bogatia asta... minereul cum ar veni. Si ca sa faca asta cum trebuie, trimise pe planeta asta avataruri, adica oameni contopiti la ADN cu bastinasii si care sunt manevrati de acasa, dintr-o cutie in care se baga omusorii nostri.

Si personajul asta al nostru ajunge acolo si incepe sa se identifice cu lumea si evident cu fata asta care era deja a mea, ca o vazusem inaintea lui... :) Si da-i si lupta pe toate planurile, spre satisfactia si deliciul tuturor.

Pandora asta, planeta straina adica, e si raiul si iadul in acelasi timp. O jungla pe cat de frumoasa pe atat de periculoasa. Are si proprietati usor magice care i-au facut pe spectatorii mei sa aplaude la final. Caci da, s-a aplaudat la final, in sala in care am fost eu.

Deci e un film cum eu nu cred ca am mai vazut. Mai spectaculos poate decat ce vezi in Stapanul Inelelor iar povestea de departe mai buna ca cea a filmului 2012. Am vazut c-a aparut deja pe net o varianta nu foarte proasta dar nici excelenta a Avatar-ului. Pentru experienta completa, recomand totusi mersul la cinema, odata, si ma rog filmul in sine, a doua oara. Pentru cei cu mintea, imaginatia si inima deschise este o experienta unica. Parerea mea.












Vezi si:
- 2012 - filmul. Efecte speciale grandiose... da' cam atat - poze
- De ce nu o sa ma duc la "Amintiri din Epoca de Aur"
.
Twitter
Facebook

4 Pareri. Comenteaza:

Anca spunea...

asta e cu adevarat un film pe care il "strici" si daca nu il vezi in varianta 3D, d-apai daca il vezi tras de pe net, ciordit cu camera din sala... e pacat, se pierde toata experienta, toata atmosfera

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Draga Anti-Plicti.Chiar aseara am fost si eu cu familia la Avatar.3D.(si pentru mine primul 3D) ...am ramas inchantata de ce am vazut! Dar sotul meu care adora S.F si fiul meu care are 7 ani si nu sta nici un pic locului au ramas incremeniti pe scaun aproape 3 ore.Nemaipomenit!Recomand tuturor sa nu piarda acest super film!

Anonim spunea...

Ce-mi place ca tu mergi primul la tot ce apare pe ecrane. Asa stiu si io daca se merita sa pierd timpul pe la cinematograf. Avatar asta atata l-au laudat, de ziceai ca cine stie ce super-mega-giga film e. Pentru efecte, da, merita vazut. Dar in rest, cred ca e de stat acasa. Sau nu?

Cippy (Anti-Plicti) spunea...

@ anca - ancaaaa, bine ai venit pe anti-plicti. te mai asteptam :D:D daaaa. la mine insa, vorbind cu cineva, am constatat ca 3d-ul m-a furat asa de tare ca am pierdut o serie de alte detalii si subtilitati ale filmului. a fost deci cam naspa ca asta a fost primul 3d la mine, din punctul asta de vedere. da' nu mi-a parut rau :D:D

@ judy - interesant daca spui ca un copil a fost tintuit. probabil pentru el a fost asa cum intuiam ceva nemaivazut. bine, si pentru mine a fost la fel. ma bucur ca mai place la lume filmul. dincolo de toate eu am iesit de acolo cu un gust inexplicabil de placut :)

@ addamissia - haha. esti draguta. am avut noroc (si am) de niste prieteni trendy asa, care m-au luat pe sus cu ei. si bine au facut. ma, nu. e de mers. e pacat sa-l ratezi pentru ca nu se fac multe ca el. cu tehnnicul am stabilit. povestea? pai si povestea are subtilitatile ei. nu stiu cat e de originala sau profunda... dar si povestea e interesanta si spune niste lucruri acolo... deci cam e de mers. daca te duci, sa-mi povestesti.

Trimiteți un comentariu