luni, 9 noiembrie 2009

Sphinx colibri, o insecta incredibil de frumoasa in curtea mea - video

Sponsori:

Urmeaza o poveste cu accente amuzante (despre cat de prost era sa fiu) dar si usor stiintifice. Acum vreo cativa ani, nu prea multi, am observat in curtea parintilor mei o insecta noua. Da, era o insecta cum nu mai vazusem pana atunci. Never before. Parea mai mare ca un bondar dar mai mica decat o pasare. Apucasem sa o vad de aproape si chiar mi s-a parut ca ar fi pasare colibri. Bine, m-am sters la ochi, m-am piscat... mi-am bagat degetele in priza - stiam ca n-avea cum sa fie totusi o pasare colibri... Dar ce dracu era, atunci??

Stii ce-am vrut sa fac?? Sa prind una, sa ma duc cu ea la Muzeul Antipa si sa le spun ca am facut o descoperire revolutionara. O noua insecta pe planeta asta... ma si gandeam cum o sa-i dau numele de ciprianis antiplictis...

Pentru prietenii vechi, stim cu totii ca am mai scris despre asta pe primul blog pe care l-am avut pe Yahoo 360... dar nu aici. Ce nu stie nimeni e ca, la cateva saptamani dupa geniala mea descoperire, am vazut un reportaj tv in care si alti romani de-ai nostri descoperisera pasarica insecta... Deci n-o mai puteam denumi dupa numele meu... :(((

Am aflat pana la urma ca se numeste sfinx colibri sau sphinx colibri, in engleza. O insecta care vine de prin nordul Africii si care probabil a ajuns la noi in urma incalzirii globale. Informatii complete, pentru cei interesati AICI (in franceza).

Intre timp, dupa cum vezi in video, am reusit sa fac un film mai bun cu insecta. Se vede cum are o trompa pe care si-o vara in flori. Este o maaare mancatoare de nectar... Ma bucur pentru ea dar imi pare un pic rau pentru mine, ca nu am reusit sa intru in istorie, dand numele meu pasaricii... :) O sa ma multumesc deci cu alte pasarici, carora o sa incerc sa le dau numele meu... :)




Vezi si:
- Camuflaj natural. Cum s-au adaptat animalele mediului - poze
- Imagini inedite: vulturul si lebada
.
Twitter
Facebook

6 Pareri. Comenteaza:

Anonim spunea...

He heee. Cippy, descoperitorul de...pasarici... :))) Suna interesant si promitator :))).

adizzy spunea...

interesant...chiar arata ca un colibri :)

Teo (Trafic de gânduri) spunea...

Şi eu am văzut un exemplar la începutul lui octombrie. L-am fotografiat că prea era... altfel. 6 poze cu "gâza" asta sunt aici: http://trafic-de-ganduri.blogspot.com/2009/10/gaza.html

Teo (Trafic de gânduri) spunea...

pardon, aici http://trafic-de-ganduri.blogspot.com/2009/10/gaze.html :D

Ciupanezul spunea...

Si eu am vazut asa ceva. Numai ca fricos cum sunt eu din fire, am luat un par si dadeam dupa ele cand erau langa flori. Ce sa-i faci, asa e cand esti fricos.

Cippy (Anti-Plicti) spunea...

@ cippy - daaa, pasaricile sunt viata mea... in sensul in care vreau sa-mi dedic viata studierii lor... tot gasesc una la care sa-i dau un nume :)

@ adizzy - dap, si ai vazut zboara la fel, in toate directiile. chiar e o insecta care zici ca e pasare.

@ teo - frumos, frumos... era sa zic soro, aia nu e de-aia da' m-am uitat mai jos si m-am convins :)

@ ciupanezul - ofof... pai lasa ca ma vine... adevarul e ca si eu am ramas un pic inlemnit ca nu mi-a venit, sincer, sa cred ca o insecta poate face ce face aia... adica scoate trompa, o baga in flori... e incredibil... deci e de inteles :)

Trimiteți un comentariu