vineri, 5 iunie 2009

Muzica de azi, un pian dezacordat

Sponsori:

Piu-piu. Asa numeste un cunoscut de-al meu, DJ, muzica pe care o pune el prin cluburi. Un house din asta minimalist, dupa care risti sa dezvolti un tic nervos daca-l asculti mai mult timp. Pai da, muzica de azi este ori un fel de piu-piu, ori zdgang-zdrang, ori boom-boom ori t-tz, t-tz. Nu stiu, eu am vazut o schimbare cam de prin 2000, de cand Snoop Dogg si ai lui au simtit ei nevoia sa modifice hip-hop-ul asa cum era el. Adica dintr-un stil care mai era cat de cat melodios (la old school, ma refer), intr-o chestie pe care o poate canta si taica-meu din furculite, pe la nunti.

Cineva imi spunea recent ca a existat muzica buna pana in anul 2000 pentru ca pana atunci s-a mai prelins stilul de a compune din pasiune si cu inima, inceput in anii 60-70. Hm, e posibil si asta... Si eu cred ca pana in 2000 se mai compuneau piese digerabile. Poate am imbatranit eu si nu mai inteleg trendul, asa cum faceau si ai mei cand le mai puneam una grea din anii '90. Desi, mai ales taica-meu, reactiona totusi pozitiv la multe dintre ele. Ia auzi, ce frumos... Live, my friend... :)



Trust me, obisnuiam sa ascult (ceva mai rar acum) mai multe genuri muzicale. Sigur ca "o data un hip-hopper, mereu hip-hopper" dar am am avut parte de oameni care m-au ajutat sa-mi dezvolt plaja auditiilor. Asa ca nu sunt refractar la diferite stiluri. Insa muzica pe care o aud in zilele noastre, in general vorbesc, ma cam face sa trec pe Taraf TV.

Ideea postului astuia a plecat de la Akon. Akon e un reprezentant al noului val asta, pe care il blamez io aici. A facut ce a facut baiatul, dar a reusit sa scoata piese pe banda rulanta, care au si un pic de suflet in ele, dincolo de metalul matematic inerent din piesele de azi.



Si cine ar mai fi, asa pe repede inainte? Pai parca si Nelly Furtado a avut dintotdeauna si inca are ceva de spus in muzica, tot la noul val referindu-ma. Si baiatul asta, negrul, acest Dr. Dre al anilor 2000, Timbaland, care pe ce a pus mana, a facut hit. In rest? O groaza de pipitze si pipitzi care lasa conserva sa cada pe scari si ce se aude, devine hit.

Sigur ca muzica de azi e ca si vremurile pe care le traversam. Oricum, nu ma intelege gresit. Exista piese house ale zilelor noastre, inclusiv romanesti, care suna bine ca linie melodica dar si ca linie vocala. Nu sunt facute la intamplare... Dar ca masa muzicala, nu sunt nici la jumate din piesele care erau odata... Parerea mea.


Vezi si:
- Gaina melomana - cea mai tare piesa house - video
- Fredonezi un pic si afli numele melodiei pe net
.
Twitter
Facebook

0 Pareri. Comenteaza:

Trimiteți un comentariu