joi, 28 mai 2009

Marketing personal. Totul e cum iti vinzi pielea

Sponsori:

Unii avem succes mai mult in viata, altii mai putin. Nu stiu altii cum sunt, dar eu nu ma numar printre cei care sa fi avut parte de beneficii nemeritate prea multe. Altii au insa. Si destul de multe. Din varii motive de-aia vreau sa vorbesc astazi despre marketingul personal. Adica despre stiinta de a-ti vinde pielea chiar si atunci cand nu ai mare lucru de vandut.

Stii ce-am observat in decursul vietii? Ca imaginea conteaza, se construieste si se promoveaza nu doar in publicitate, dar si in viata reala. Traim vremuri rapide, cu oameni parca tot mai superficiali si preocupati de toate prostiile. Nu am fost nedreptatit recent, daca te gandesti cumva ca scriu cu naduf, dimpotriva. Chiar am fost laudat de sefi... doar ca eu sunt bun mereu, nu doar cateodata. (vezi? asta tocmai a fost marketing personal, haha)

Asa. Bun. Ce vreau sa spun? Am tot avut colegi care se laudau. Atat in fata noastra, a celorlalti, cat si in fata sefilor. Procesul e simplu: tie ti-e mai usor sa iei o informatie gata digerata, decat sa faci propriile procese mentale ca sa ajungi la concluzii.

E mai simplu sa nu gandesti

Iar daca vine unul si-ti spune constant si sub diferite forme, ca el e bun, in timp ajungi sa crezi treaba asta, iar in creier imaginea incepe sa-ti fie asociata cu "calitatile" alea, de cate ori te gandesti la el. E mai simplu asa. Plus ca cel care trebuie sa te aprecieze e important sa fie suficient de inteligent, deschis, receptiv si relaxat ca sa vada cat esti tu de bun... Ceea ce... sunt cam multi factori...

Asa ca de ce sa nu profitam cat mai multi de treaba asta si sa incepem sa invatam sa ne vindem si noi pielea? Uite, un alt exeplu. Blogul de fata. As putea foarte bine sa ma apuc sa ma laud, cu marturii si grafice, despre cat de bine se descurca prin trafic, public si astea. Nu ca n-ar fi adevarat, dar n-o fac decat foarte rar, pentru ca nu-mi sta in caracter. Dar ar prinde... caci ai ajunge sa zici: maaama, ce blog meserias. Pentru ca n-ai avea de ales.

Ai vazut recenta campanie Click?? A ziarului Click? Spunea agresiv pe toate canalele media cum sunt ei ziarul numarul unu din Romania. Sunt pe dracu, ca Libertatea are tiraje si vanzari mult, mult mai mari. Dar la prostime si nu numai, daca-i spui constant ca esti cel mai bun, ai sanse sa chiar ajungi. Intelegi smecheria??

Nu rata nicio ocazie

Ei, la fel e si cu oamenii. De-aia iti recomand, in aceste vremuri tulburi (ridic mainile-n cluburi, asa e piesa) sa te promovezi si sa nu ratezi nicio ocazie de a vorbi despre realizarile tale. Nimeni nu mai are timp sa le remarce singur, asa ca un mic push, imbold, zvanc nu face decat sa ajute. Evident, cu masura, ca sa nu bata la ochi... chiar si cu eleganta, dar fa-te auzit/a. S-a dus dracu' timpul oamenilor cuminti si al meritocratiei.

Apropos, stii de ce se zice ca fac femeile multe accidente de masina? Pentru ca ele stiu, de la barbati, ca 18-20 de centimetri inseamna o lungime de deget, haha. De-aia nu le au cu lungimile si distantele, daca intelegi ce vreau sa spun... ;)


Vezi si:
- Revelatie...
- Cum zboara David Copperfield? - video
.
Twitter
Facebook

4 Pareri. Comenteaza:

Dili spunea...

Postul asta ar trebui sa-l printez si sa-l pun in camera. Chiar asa, ce ne lipseste multora este self-marketingul, poate de aceea multi stam si doa criticam Boci si Basesti fara a avea curaj sa ajungem ca ei.

Cippy (Anti-Plicti) spunea...

da, ai dreptate. din pacate cred ca asa suntem antrenati sa fim - mai crispati si contemplativi... cine intelege insa mersul are sanse mai mari de succes. oricum reteta succesului de la noi nu se aplica, din pacate, nicaieri altundeva... sau aproape nicaieri... dar deh, macar suntem unici :)

Anonim spunea...

Salut!

Cine este tipa din poza de sus?

Multumesc

DOAR NOI spunea...

tare faza cu lungimea si sofatul da, adevarul ca stau sa ma gandesc mult cat inseamna 50 m, sa semanlizez sau nu. acum... mai merg 2-3 m. Ha ha ha. Nu am voie sa intorc daca strada nu are 6 m latime... wow.. cat insemna 6 m? :))
Succes!

Trimiteți un comentariu