miercuri, 8 aprilie 2009

Suntem o natie usor paranoica

Sponsori:

Ieri mi-am petrecut o mare parte a timpului urmarind ce se intampla in Republica Moldova. Nasoala situatie, nimic de zis. Dar altceva vreau sa spun. Nu am putut sa nu remarc faptul ca, atat Realitatea cat si Antena 3, au facut misto de faptul ca televiziunea de stat (Moldova 1) dadea emisiuni cu copii si reportaje cu Vieru sau cu veverite, in timp ce aia isi rupeau oasele in piata centrala din Chisinau. Si vorbeau ai nostri acolo de "manipularea grosolana" care se practica, despre cum se "vorbeste despre Grigore Vieru ca sa dea impresia ca fraternizeaza cu romanii"... si alte chestii de te doare capul.

Departe de mine gandul de a lua apararea moldovenilor, fie ei de la televiziune sau din conducerea statului. Dar de-acolo pana a spune ca astia au dat astfel de emisiuni ca sa manipuleze poporul e cale lunga.

Am doua argumente pentru treaba asta:

--unu - daca chiar aveau emisiunile alea in grila de programe?
--doi - ce sa faca? sa sparga emisia si sa transmita non-stop din piata? Nu sunt totusi televiziune de stiri. Mai mult, sunt post de stat. De ce sa inflameze restul populatiei? Abia atunci ar fi fost cu adevarat manipulare. Haha. Totusi eu am vazut cel putin doua buletine de stiri in care au avut relatari in direct de la fata locului, cu imagini cu tot.

Apoi ziceau desteptii nostri ca imaginile sunt intentionat montate ca sa arate cu preponderenta atacuri asupra fortelor de ordine sau asupra cladirilor statului.

Paranteza: este intr-adevar demn de remarcat faptul ca astia aratau veverite in timp ce aia se macelareau. E insa un fapt divers si nimic mai mult, parerea mea.

Bun. Cam lung preambului asta dar acum vin la ideea din titlu. Frate, ne-am obisnuit sa vorbim verzi si uscate, sa construim scenarii, sa dam verdicte si cate si mai cate... pentru ca noi le stim pe toate. Ca televiziunea moldoveana manipuleaza, ca impotriva lui Becali e o conspiratie mondiala (chiar si eu am facut asta), ca actuala putere sta si urzeste in fiecare zi plase invizibile ca sa ramana in fruntea statului, ca suntem furati de arbitri, ca ni se asculta telefoanele, citesc mailurile si ghicesc gandurile... Suntem toti atat de "importanti" incat pentru fiecare dintre noi exista altcineva care nu are ce face si comploteaza impotriva noastra.

La toate astea am un singur raspuns: NU. Nu suntem atat de importanti. Oamenii mai au si alte treburi decat sa ne poarte noua sambetele. Singurii pentru care suntem noi atat de importanti pe cat ne credem suntem doar noi insine. Adica fiecare pentru el insusi e intr-adevar centrul universului. Dar atat. Cu f. mici exceptii, evident.

Stai linistit ca nici eu nu fac nota discordatanta de toate astea dar am invatat sa le mai gestionez. Tu?


Vezi si:
- Nationala de fotbal, batelul si mistretii lui Ceausescu
- O stiai pe asta? Politica e chiar simpatica uneori
.
Twitter
Facebook

2 Pareri. Comenteaza:

Dili spunea...

Mania persecutiei ne va disparea din creierase poate peste vreo 50 de ani; depinde cum ii educam pe juniori.

Cippy (Anti-Plicti) spunea...

@ dilimache - nimic mai adevarat. astia mici vad ca au mai putine complexe. si mai cred ca starea asta de spirit difera de la regiune la regiune a tarii. oricum parca pe masura ce trece timpul lucrurile se imbunatatesc...

Trimiteți un comentariu