Sponsori:
Foarte multi manageri de presa se plang ca nu mai au oameni buni. Adevarul e ca m-au cam dus pasii in ultima vreme prin redactii iar viata m-a facut sa am recent o serie de contacte in sensul asta. Nu pot sa spun c-am fost dezamagit dar nici impresionat de “fauna” pe care am mai intalnit-o prin locatiile cu pricina.
Senzatia mea, nu inca temeinic documentata si fara valoare de posulat, e ca intr-adevar lucrurile lasa de dorit la anumite capitole. Multe fatuci si tinerei fara o perspectiva clara deocamdata, care se multumesc cu statutul de ziaristi si de tolerati de stapani. Fara teluri marete sau aspiratii deosebite... (Exista si oameni super-ok, dar nu despre ei e vorba).
Mai cred ca foarte multa lume a iesit din bransa si s-a indreptat spre alte orizonturi. Aud si cu urechile mele oameni in astel de situatii.
Pai de ce? Pai nu stiu sau nu vreau sa spui tot dar niste idei tot pot transparea. Constat o usoara degradare a mass-media in ultimii ani. Tabloidizarea si superficialul isi fac tiptil loc in agenda tuturor.
Tonul timid a fost dat de Ion Cristoiu si a lui gaina violata care a nascut pui vii. A continuat cu stirile de la ora 5 si cu avantul pe care l-au luat jurnalele principalelor doua televiziuni Antena 1 si Pro TV. Libertatea si mai nou Can-Can-ul se intrec in stiri senzationale si zornaie pe tarabe care sa fie cumparata mai abitir de calatorii din tramvaie si trenuri. De OTV ce sa mai vorbim, ca Elodia e gasita la inceputul fiecarei editii a emisiunii lui Dan Diaconescu dar pierduta brusc cateva ore mai tarziu. Asta doar pentru a se afla noi indicii a doua zi.
Posturi serioase ca BBC si MIX FM au disparut, si mai sunt altele in categoria lor. News FM-ul s-a transformat in mult mai facilul si aducator de bani si audienta ZU. In programele Realitatii si Antenei isi fac mereu loc stiri fara substanta, sau superficial tratate, iar exemplele pot continua.
Sigur ca si publicul vrea facil. La ultima mea experienta online, institutionalizata vorbesc, legata de BrasovulTau.ro, am vazut cat de bine se citeau stirile tampitzele, cu femei dezbracate sau cu babe violate cu salbaticie, in detrimentul altora mai asezate si poate mai documentate/digerate/analizate.
Evident, publicul e ala care e. Numai ca tendinta nu e de a-l culturaliza, forma, invata, ci dimpotriva, din pacate. “Sa-i bagam pe gat prostii ca poate duce si e mai simplu”. Iar barajul in care mai erau stopate informatiile de genul asta a cedat de mult. Sunt tot mai putine institutii media preocupate de strategii pe termen mediua (macar), in dauna prezentului, a imediatului.
Nu mai e nici timp si nici pricepere, as indrazni sa spun, pentru asa ceva. Internetul e calare pe ei, concurenta nu mai discerne si arunca cu tot felul de stiri in stanga si-n dreapta, upper managementul e preocupat de alte interese (economice, politice etc) decat mass-mediatice, stimulii si presiunile sunt la tot pasul. Ca sa nu mai vorbim ca cei mai multi manageri de presa (aia de foarte sus) au foarte putina tangenta cu domeniul (nu provin din media ci mai degraba din economic sau altele).
In conditiile astea ce asteptari sa mai ai?? De ce sa te mai miri ca-s multe fatuci fara niciun Dumnezeu. A, si sa nu mai vorbim ca nu mai are nimeni timp sa-i invete pe astia micii. Prind si ei din zbor ce reusesc si ciao, ciao, bambina.
De-aia m-am mirat teribil intr-o seara (si m-am mirat de mirarea mea) cand (acelasi, ce sa-i faci) Ion Cristoiu a decis sa astepte vreo 30 de minute un posibil raspuns din partea… ma rog a Institutului Cultural Roman, inainte sa se repeada ca pasarea de prada sa-l faca zob pe Patapievici si pe alti mai mari de acolo, pentru nu stiu ce expozitie cu falusuri organizata de ei in Germania.
Lumea se schimba… nu stiu daca in bine sau in rau…. dar macar sa fim pregatiti: :)
.
0 Pareri. Comenteaza:
Trimiteți un comentariu