miercuri, 16 iulie 2008

Pasarile nu au concediu

Sponsori:


Suntem abia la jumatatea lui iulie, insa inaripatele salbatice nu au zile libere. Isi continua ciclul de ani si ani. Asta pentru ca, daca semnele sunt corecte, cam in perioada asta puii incep sa faca primele zboruri.

Am vazut zilele trecute pe cer un grup de 4 berze. Pfiu, ceva extraordinar! Zburau la inaltime medie, in cercuri. Planau, in marea majoritate a timpului, dar mai ajutau din aripi din cand in cand pentru a pastra inaltimea.

Fiind 4, cred ca erau puii aceluiasi cuib, caci ceva mai departe se vedea un alt grup, care facea exercitii similare. Dupa ce au terminat cu inaltimea medie, s-au ridicat la o inaltime mai mare, facand acelasi zbor in cercuri. Cred erau curenti de aer mai puternici, testau situatia si acolo.

Am urmarit zborul lor cateva zeci de minute. M-am plictisit si mi-am vazut de altele, dar cred totusi ca planarea lor a durat ore bune.

Chiar astazi am vazut si cativa pui de randunica. I-am cunoscut dupa cozile inca nedezvoltate si cashul de la cioc. Se zbenguiau pe langa stresini… nu faceau niciun antrenament… inca.

Ce chestie si cu pasarile astea… vor strabate mii de kilometri, pana prin Africa sau unde se duc… fac asta fiecare an, cu o regularitate de ceas elvetian… Imi povesteau ai mei, cand eram mai mic, cum se aseaza ele pe vase si vapoare, obosite fiind, iar marinarii le arunca in mare cu matura, de teama sa nu li se scufunde vaporul. Eram destul de suparat pe chestia asta… dar acum ma gandesc ca nu pare prea reala treaba, nu?

Twitter
Facebook

0 Pareri. Comenteaza:

Trimiteți un comentariu