duminică, 3 februarie 2008

Tinerii de „moda veche” – cei mai multi din Romania??

Sponsori:


Cred ca asta e una dintre cele mai interesante stiri pe care le-am vazut in ultima vreme. Asta pentru ca face o mica radiografie a generatiei tinere, dar si pentru ca imi spune in principiu cum poate sa arate viitorul tarii asteia, si, de ce nu, cine imi va plati pensia la batranete....daca o sa o prind, fireste....

Asa se face ca, spune la gazeta, „tinerii de moda veche formeaza cea mai numeroasa categorie din randul tinerilor din Romania”. Nu stiu cat de surprinzatoare este concluzia asta - poate pentru unii este iar pentru altii nu conteaza - insa perceptia mea, cel putin, era un pic diferita. Diferita in sensul in care ii vad pe cei tineri, nu neaparat intr-o lumina negativa, dar mereu un pic diferiti fata de cei pe care ii urmeaza.

Am oarecare (dar nu exagerate) dificultati in a ma identifica intru totul cu generatiile f. tinere care vin din urma, pentru ca au alte aspiratii, alte preocupari, cred/eam, au alte facilitati la indemana (net, cablu, telefoane, messenger, etc) Parca nu mai merg la genul de petreceri la care mergeam eu, nu mai acelasi gen de "entertainment”, nu se mai fluiera la fereatra cand se cheama afara....Cine stie, stie ce zic....

Ce fac tinerii de sunt de moda veche

Dar iata ca cei de moda veche sunt cei mai multi.Si iata ce mai spune stirea despre treaba asta: "...sunt cei care nu preiau modele din tabloide, talk-show-uri sau din randul vedetelor gonflate mediatic. Nu se compara decat cu cei din jur, persoane reale. Sunt acei tineri seriosi si “ascultatori”: pentru cei “de moda veche”, familia este modelul de urmat". Si astia sunt aproape 30 la suta dintre toti.

Urmeaza in top in felul urmator:

  • ambitiosii calculati 19,2%
  • pesimistii confuzi 17,2 %
  • oportunistii 15,8 %
  • rebelii de cartier 17,9%

Pe undeva aveam totusi dreptate, in mica mea eroare, pentru ca si autorii cercetarii spun ca „ceea ce stiam cu certitudine era ca tinerii adopta cel mai rapid noile tehnologii, si asta ii determina sa aiba un stil de viata fluid. Daca icon-ul de astazi al muzicii este iPod-ul, maine s-ar putea sa fie cu totul altceva.

Ma, io cred in cercetarea asta, pentru ca e facuta de o firma de publicitate (Leo Burnett) si astia tre’ sa stie cum sa faca reclamele ca sa le vina banu’ in continuare, deci parca nu ar da-o de gard....nu?

Concluzia? Lucrurile nu se misca chiar asa repede nicaieri (cu atat mai putin intr-o societate)


Twitter
Facebook

0 Pareri. Comenteaza:

Trimiteți un comentariu