miercuri, 30 ianuarie 2008

Blogul sau cum sa devii din nul - ne-nul

Sponsori:

Nu mi-am facut blog pe blogspot ca sa trag in bloggeri din toate directiile. Cu betivii si cu prostii am eu ce am, dar nu cu bloggerii ca si mine.

Totusi, daca nu ai blog nu existi, sau cel putin asa se intampla in cercurile cu care mai am eu contact. Iar daca blogul e "valoare" esti un mare barosan.

Nu pot insa sa nu remarc unul din primele lucruri pe care mi le-a spus un amic blogger si anume ca bloggingul este, clar, o forma de jurnalism, daca nu Jurnalismul insusi. Acum, despre jurnalism cred ca pot sa spun si eu cate ceva… Si spun raspicat ca nu e. O fi o specie a ramurii, dar dupa principiul ca vrabia se inrudeste cu strutul.

Pentru simplul motiv ca daca te-ai zbate, ai iesi pe teren in mod regulat, ai da telefoane, ai avea surse si nu ti-ai scrie majoritatea articolelor din pat, dupa ce ai dat un search pe ici pe colo sau prin cotloanele creierului, nu s-ar mai chema ca ai blog ci te-ai numi International Herald Tribune.

Contra-argumente

Asaaa. Acum astept obiectiile… Buuun, primul argument e ala in care, imi spun alti amici bloggeri, ca de ce cere Clubul Roman de Presa bloggerilor sa respecte si sa se comporte in concordanta cu regulile jurnalismului. Pai chiar? De ce? Good point, cum ar spune domnul ministru....

Apoi fie ca nu vrei, dar mai ales fie ca vrei, esti citit de “mase”, ca si surorile ziare, deci se cheama ca faci comunicare de masa. Pai daca faci comunicare de masa, faptic, nu poti fi decat un organ media, ca doar nu-i fi purtator de cuvint sau politician. Si si alora le trebuie presa sa se dezvolte.

Asta n-ar fi nimic insa. Pacat de media care, aflata sub o mica presiune, incepe sa se comporte ca un blog. Caci viata nu sta pe loc, multi vad, putini pricep, generatiile vin din urma, lucrurile se schimba, unul sare “burta” in apa si restul dupa el.

Oricum, nu am copilarit in era internetului asa ca obiectele astea electronice nu-mi sunt o prelungire a corpului, asa cum probabil le sunt altora din alte generatii. De-aia, poate sunt subiectiv. Totusi blogul e in trend, internetul e pe val, nu le inteleg in totalitate dar le folosesc si pentru asta – “respect” !!

Nu-mi dau doctoratul in blogging asa ca nu mai insist. Doar constat si spun si altora….caci, iata, pot :)


Twitter
Facebook

0 Pareri. Comenteaza:

Trimiteți un comentariu